Reklama w tej chwili otacza nas ze wszystkich stron, jest przekazywana m.in. drogą internetową, telewizyjną, radiową, i prasową. Są to zazwyczaj reklamy komercyjne, które maja bezpośredni wpływ na odbiorcę, zachęcając go tym samym do kupna.
Reklama upominkowa wspiera wszelkie kampanie marketingowe. Klient otrzymuje upominki w postaci długopisów, breloków, kubków, zapalniczek, balonów, koszulek, czapeczek, kalendarzyków, notesów, z logo danej firmy, przy zakupie towarów lub skorzystaniu z usług. Upominki są również rozdawane wraz z otwarciem przedsiębiorstwa, które mają zachęcić do korzystania właśnie z tej marki, a nie konkurencyjnej. Nagradzanie klientów gadżetami i upominkami, ma jeden główny cel, a mianowicie firma chce tym przekonać i przyzwyczaić odbiorców do swoich towarów. Częściej ludzie kupują w miejscach gdzie otrzymają dodatkowy, darmowy prezent. Dlatego tez takie kampanie są często przeprowadzane, szczególnie w momencie, kiedy sprzedaż nie idzie za dobrze, lub konkurencja wprowadza równie atrakcyjne w cenach i różnorodności produkty i usługi. Sponsoring upominków, nie jest dużym wydatkiem, a dzięki temu firma zyskuje nowych klientów, którzy prawdopodobnie staną się stałymi. Firma promując się poprzez upominki, daje również znać o tym ze istnieje, i że warto się wybrać do niej, chociażby w celu odebrania gadżetu, a przy okazji liczy na to, że klient kupi coś z rzeczy, które proponuje. Jest to dość cwany sposób, ale działa. Coraz częściej firmy korzystają z tej formy reklamy, ponieważ rzeczywiście przynosi ona zyski.